edergi.web.tr

E-Dergi tasarımı

E-Dergi tasarımı

Üniversiteden mezun olduktan sonra, çalıştığım reklam ajansından bir arkadaşımla buluştum. Sonra Yumpu.com’da hazırladığım e-dergimin hakkinda konustuk. İnternet ortamında bulunan hazır temalarla dergi tasarımının kolaylaştığını bahsettim. YUMPU’nun e-dergi hazırlama aracının dergimle ilgili tüm detayları düzenlememe izin vermesinin ve tasarım işini çok kolaylaştırdığını anlattim ve e-dergimin ilk sayısını gösterdim. Mutlaka YUMPU Publishing‚u kullanmasını tavsiye ettim.

Kendi özel e-dergini yarat

İnternet ortamındaki araştırmalarım sonucu bulduğum Yumpu.com’la başlayan e-dergi yaratma yolculuğum, kazandığım tecrübeler ve arkadaşlarımla yaptığım paylaşımlarla tüm hızıyla sürüyor. İlk işim kullanımı kolay, hızlı ve ücretsiz bir e-dergi yapma programı bulmak olmuştu. Hayal kırıklıklarıyla sonlanan birkaç deneyimden sonra YUMPU ile aradığım aracı bulduğumu biliyordum. Programı kullanarak aldığım sonuçlar da çok tatmin edici olmuştu, daha ilk sayıdan okurlardan aldığım pozitif yorumlar da cabası.Geçtiğimiz günlerde bir araya geldiğim eski iş arkadaşım da Facebook’tan linkini paylaştığımda gördüğü e-dergimin tasarımını çok başarılı bulmuş.

Ajansta bir marka için e-dergi tasarımı yaparken yaşadıkları zorluklardan bahsedince YUMPU’nun dergimi kolaylıkla düzenlememi sağlamak için sunduğu tasarım araçlarından bahsettim ona. PDF’te hazırladığım içeriği dakikalar içinde online dergiye dönüştürdükten sonra, dergimin logosunu, kullanacağım tagleri ve sayfalarımı teker teker dilediğim gibi düzenleme şansını bulmuştum. Üstelik YUMPU Publishing‚un 20 milyondan fazla e-dergiyi barındıran arşivinde bulunan e-dergi örnekleri e-dergi tasarımı konusunda insana fikir veriyor. Kültürden sanata, modadan spora pek çok alanda hazırlanan içerikler, kullanıcı dostu tasarımlarıyla milyonlarca okuyucuya ulaşıyor.

Kullandığın ekrana uyumlu e-dergi tasarımları

Hayatımızdaki ekranların sayısının hızla arttığı bir dönemden geçiyoruz. Televizyon izlerken akıllı telefonumuza bakıyor, tabletimizde oyun oynarken, Twitter’dan gelen bildirimleri kontrol ediyoruz.

Arkadaşım böyle bir dönemde bir markanın online dergi yaratarak oluşturduğu içerikle hedef kitlesine ulaşmasının zorluklarından bahsedince, YUMPU ile oluşturduğum derginin en önemli özelliğine değindim. E-dergim masaüstü dahil, tablet ve mobil cihazlarla uyumlu. Yani okuyucular istedikleri cihazı kullanarak içeriğime ulaşabiliyor. Dergimin tasarımı da okunduğu ekrana uyumlu bir hal alıyor.

Hayatımızın bir başka gerçeği sosyal medya. Günlerimiz sosyal medya sitelerinde paylaşılan içerikleri okuyarak, beğenerek, yorumlayarak geçiyor.

Böyle bir ortamda hazırladığım e-dergimi YUMPU’nun sağladığı yerleştirme(embed) özelliğinden yararlanarak dilediğim sosyal medya sitesinde ya da blogumda paylaşabiliyorum. Böylece hem arkadaşlarım hem de takipçilerim e-dergimden haberdar oluyor.

E-dergimle ulaştığım kişi sayısı da buna paralel olarak hızla artış kaydediyor. Tüm bunları ücretsiz yapabiliyor olmak büyük ayrıcalık! Henüz çok taze olan e-dergimi geliştirmek için ilerleyen günlerde, Google Analytics, reklamsız kullanım gibi özelliklerden faydalanmak istiyorum. YUMPU bu özellikleri uygun ücret karşılığında hazırladığı farklı paketlerle kullanıcılarına sunuyor.

E-dergide de optimizasyon konusu önem kazanıyor 

Arkadaşım reklam ajansında markalarla iç içe çalışıyor. Bugünlerin popüler konularından birinin SEO ve optimizasyon konusu olduğundan bahsedince, e-dergimin içeriğini kullandığım tagler ve başlıklarla, Google gibi arama motorlarında ön sıralarda yer alabilecek şekilde optimize ettiğimden de bahsettim. SEO ve optimizasyon konusunda mesleği gereği gün geçtikçe uzmanlaşan ve konunun öneminin farkında olan arkadaşım YUMPU’nun özelliğinden çok etkilendi.

Genç nesil çalışanların yoğun olarak çalıştığı bir ajans onlarınki. Gençlerin dikkat sürelerinin kısalığından bahsetti.

Özellikleri okudukları yazılı içerik uzun soluklu olursa dikkatlerini toplamakta baya zorlanıyorlarmış. Aslında bu durum hepimiz için geçerli.

Bunun farkında olduğum için e-dergimde hazırladığım içeriklere dinamizm katmak için yanlarına mutlaka bir video ekliyorum. Moda dünyasından bir haberden bahsediyorsam güncel bir defileye yönlendiren linke yer veriyor, sinema dünyasıyla ilgili bir haber veriyorsam, yeni çıkan filmlerinin fragmanlarının yer aldığı kısa bir video paylaşıyorum.

Arkadaşım bu özelliğe de bayıldı, bu fikri ajansta da sunacak. Onlar da markalar için e-dergi tasarımı yaparken videolar için uygun bir alan ayırabilirler.

Dijital yayıncılık gittikçe daha popüler oluyor 

Arkadaşıma e-dergimi gösterince dijital yayıncılığın güç kazandığından bahsetti heyecanla. YUMPU Publishing gibi hızlı, ücretsiz ve kullanımı kolay e-dergi hazırlama programlarına ne kadar ihtiyaç duyulduğunu özellikle belirtti. Ben de aynı fikirdeyim.Bu devirde her alanda seçenek bolluğuyla karşı karşıya olsak da YUMPU Publishing gibi platformlar sundukları özelliklerle farkını ortaya koyup öne çıkmayı başarıyor. Platformun farklılaşmasına katkıda bulunan özelliklerinden biri de müşteri hizmetleri alanında kullanıcılardan desteğini esirgememesi. Online dergimi hazırlarken karşılaştığım küçük çaplı bir sorunda bile hemen müşteri destekleri kısmına yönelip, bekleme çilesi çekmeen hızlıca geri dönüş alıyorum.

Arkadaşımla sohbetimiz oldukça verimli geçti. Reklam dünyası çalışması zevkli olduğu kadar zorluklarla da dolu bir sektör. Şimdilerde de dijital dönüşümün hepimize yaşattığı sancılardan nasibini alıyor. Dijital yayıncılık markaların da gündeminde ve gün geçtikçe popülerleşecek gibi görünüyor.

Sohbetimizden sonra kendi e-dergimi hazırlayarak doğru bir seçim yaptığımı ve çağa uygun davradığımı bir kez daha anladım. Gamze’yle birlikte küçük çaplı moda markamız için e dergi hazırlamakla da öngörülü davranıp gerekli bir adım atmışız. Şimdi önemli olan e-dergilerimizin içeriği daha fazla geliştirmenin yollarını bulmak olacak.

Organik yemekler ve sporla sağlıklı yaşama dönüş!

Benim gibi sıklıkla evde çalışması gerekenler bilir; bazen ev çok sıkıcı olabiliyor! Çalışmayı bırakmak da mümkün olmayınca insan kendini yemeye içmeye veriyor. Çayda kahvede sınır tanımamak tamam da kekte çikolatada limiti aşmak hızla kilo aldırıyor. Spora yeniden başlamam gerektiği kesin.

Yemek yeme saatlerimi de değiştirmem lazım. Ama en önemlisi bundan sonra sağlıklı yiyecekler tüketmek. Aldığım karardan vazgeçmemek için hemen arkadaşım Doruk’u aradım. O da beni aramayı düşünüyormuş.

Sporculara ve her zaman fit kalmak isteyenlere özel sağlıklı yiyecekler üreten FitStop isimli bir restoranı var.

Restoran için online dergi tasarımına ihtiyacı olduğundan bahsedince ona YUMPU Publishing’dan yararlanabileceğini söyledim. Ben de günde 5 öğünlük sağlıklı yiyeceği sundukları aylık pakete üye olmak istediğimden bahsettim. Buluşmaya karar verdik. Hem benim üyeliğimi hem de Doruk’un ihtiyacı olan online dergi tasarımını konuşacağız.

Her zaman dengeli beslenmeye önem veren, spor yapmayı seven biri olarak ben bile son birkaç ayda kilo aldım.

Evde geçirdiğim zamanın fazla olması, yemek yeme saatlerimin düzensizleşmesi ve son aylarda sporu bırakmış olmam en büyük nedenler.

Çok pişmanım çok! Daha önce freelance çalışan bazı arkadaşlarımdan bu konuda uyarılar almıştım. Hareketsiz kalınca kilo almak o kadar kolaylaşıyor ki! Ama çok geç olmadan bu işe bir çözüm getirmeye karar verdim.

Spor yapanlar ve fit kalmak isteyenler için FitStop isimli bir restoran açan arkadaşım Doruk’u aradım. Günde 5 öğünlük sağlıklı yiyecek hazırladıkları aylık paketlerine üye olmak istediğimden bahsettim. O da beni aramayı düşünüyormuş, online dergi tasarımı arayışında olduğundan bahsetti.

Ona YUMPU’yu önerince, hem platform hakkında daha fazla bilgi almak hem de benim üyelik işini konuşmak için buluşmak istediğini söyledi. Keyifle kabul ettim, biraz da spor gündeminden konuşuruz. J FitStop’un denize nazır havalı şubesinde buluştuk. Doruk markasına özel aylık online dergi hazırlamak istediğini anlattı. Ben de laptopu önüme alarak YUMPU’yu nasıl kullanabileceğini anlatmaya başladım.

Online derginin hamurunda yaratıcılık var

Online dergi, online kitapçık ya da online katalog hazırlamak isteyen herkes YUMPU’yu kullanarak bu amacına ulaşabiliyor. Platform ücretsiz olarak herkesin kullanımına açık.

Siteye girdiğimizde Doruk’un da fark ettiği gibi profesyonel görünüme sahip olan, pek çok dergi tasarımını içinde barındıran köklü bir platformla karşılaşıyoruz. Bugüne kadar modadan sanata, teknolojiden kültüre pek çok alanda 20 milyondan fazla online yayın bu platform kullanılarak hazırlanmış.

Daha önce dekorasyonla ilgili online dergimi hazırlarken internette kapsamlı bir araştırma yapmıştım. Bu platformun sunduğu hizmetleri sunan alternatif programlar var. Ancak kimi yüksek ücreti, kimi çok yavaş ve kullanışsız olmasıyla beni büyük hayal kırıklığına uğratmıştı.

YUMPU ise hem ücretsiz, hem çok fonksiyonel hem de çok hızlı. Hazır siteye girmişken Doruk’a bir hesap açarak saniyeler içinde kayıt işlemini gerçekleştirdik. Sonra da küçük bir prova yapmak için masaüstünde yer alan PDF formatındaki bir dosyayı online dergi hazırlama aracına yükledik. Dakikalar içinde derginin hazır olduğunu Doruk da gözleriyle görmüş oldu.

Restoranın dekorunu ve yemekleri sunuş biçimlerini görünce, dergi tasarımı üzerinde neden yoğunlaştığını da anladım. Doruk’un hedef kitlesi, yaratıcılığın, dinamizmin, farklı olanın büyüsüne kapılan tüketiciler.

Sağlıklarına önem vermeyi ihmal etmiyorlar ve bu konuda çok titizler. Daha önce bir marka yaratanlar, girişimde bulunanlar çok iyi bilir. Markanızın imajı, logosu, paketlerinizin tasarımı bile çok önemli.

Sağlıklı yiyeceklere düşkün olan bu kitle güncel hayatı da hiçbir detayı kaçırmadan takip ediyor olmalı. Bu da dijital dünyayla ve sosyal medyayla iç içe olduklarını gösteriyor.

Doruk, FitStop’a özel sosyal medya sayfaları açmış, markayla ilgili haberleri ve yenilikleri oradan duyuruyor. Oldukça fazla sayıda da takipçisi var. Online dergisini takipçileriyle paylaşmak en büyük isteklerinden biri. Platflormun sunduğu embed(yerleştirme) özelliği sayesinde dergisinin linkini markanın sosyal medya hesaplarından paylaşabilecek.

Böylece markayla ilgili güncel haberleri, restoranın aylık menüsünü öğrenen takipçiler doğrudan sosyal medya üzerinden yorumlarını iletebilecekler. Dergi tasarımını beğenip beğenmediklerini de yorum olarak yazabilirler.

Sosyal medyada paylaşım işin tuzu biberi

Elbette işin sosyal medya tarafı çok önemli. Artık içerik üreten herkes, ister profesyonel olsun ister olmasın, sosyal medyadan yararlanıyor. Markalar için içerikle pazarlama ilk sırada geliyor.

En büyük amaçları ise her daim hareket halindeki tüketicilere zaman ve mekan kısıtlaması olmadan ulaşmak. Doruk’un platformu kullanarak hazırladığı içerik, masaüstü, tablet ve mobil cihaza sahip herkes tarafından kolaylıkla görüntülenebilecek.

Böylece hedef kitlesi olan tüketiciler istedikleri an, restorandan haberlerin, güncel menülerin, diyetle ilgili ipuçlarının yer aldığı dergiye göz atabilecek.

Doruk restoranı gezdirmeyi teklif edince heyecanla kabul ettim. Önce duvarlarda yer alan minimalist tablolarla ilgili biraz bilgi verdi.

Sonra büyük kitaplığın olduğu köşeye geçip biraz da orada vakit geçirdik. Dergi tasarımının da minimal bir tavrının olmasını istiyormuş. “Restoranın en eğlenceli yeri mutfağı, orayı da göstermeliyim sana.” deyince hiç sözünü ikiletmeden takip ettim Doruk’u.

İçerideki ocakların, buzdolaplarının, tezgahların büyüklüğü karşısında deyim yerindeyse şok geçirdim. Mutfaktakiler birbirleriyle şakalaşarak keyif içinde çalışıyordu. Bazı yardımcı aşçılar, elinde bir tava tutan şefin etrafından dizilmiş anlattıklarını dikkatle dinliyordu.

Doruk,”Mutfakta, restoranın arka planında neler yaşandığını herkes görsün isterdim.” deyince YUMPU ile bunun mümkün olduğunu anlattım. Platformu kullanarak hazırladığı online dergiye restoranda çektiği videoları ekleyebilir.

Ücretsiz sunulan bu hizmetin, derginin daha keyifli bir içeriği olmasını sağlayacağı kesin. Her ay restoranın başka bir elemanıyla kısa röportajlar yapıp, derginin istediği herhangi bir sayfasına bu röportajları ekleyebilir. Restoranın favori yemeklerinden birinin yapım aşamalarını gösteren bir video koyabilir. Video içerik ekleme özelliği sayesinde ortaya çıkarabileceği yaratıcı videoların sınırı yok.

Kaliteli tasarım, kaliteli içerik

Bir de dijital dünya için içerik üretenlerin daha iyi bileceği teknik bir detay var. Doruk’un aklına geldiğini sanmıyorum ancak oldukça önemli bir detay bu. Dergi tasarımını belirledikten sonra yaratacağı online derginin olabildiğince fazla insana ulaşması gerekiyor.

Ancak internette kullanıcılar tarafından fark edilmek kolay değil. Her an herkesin içerik ürettiği bir yer olan dijital dünyada fark edilmek için arama motorları büyük önem taşıyor.

Hepimiz bir yere yemek yemeye gitmek istediğimizde arama motorlarını kullanmıyor muyuz? Doruk’un Fitstop için hazırlayacağı online dergi de arama motorları sonuçlarında üst sıralarda yer almalı.

Bunun için de içeriğinin optimize edilmesi gerekiyor. Kullanacağı platform işte bu hizmeti de ücretsiz olarak sağlıyor. Yani Doruk’un online dergisinin içeriği, arama motorları sonuçlarında ön sıralarda yer alması için otomatik olarak optimize edilecek. Doruk hem derginin tasarımı hem de içeriğiyle dikkatleri üzerine çekmeyi başaracak gibi görünüyor.

Dergisini daha da geliştirmek isterse, içerisinde Google Analytics desteği, reklamsız kullanım gibi ek hizmetlerin yer aldığı avantajlı paketlerden satın alabilir. Şimdilik ihtiyacı olan her şey ücretsiz!

Yani, Doruk’un hazırlayacağı online dergi;

  • Fonksiyonel, hızlı ve ücretsiz olacak.

  • Binlerce okuyucuya doğrudan ulaşacak.

  • İçeriği mobil ve tablet cihazlarla uyumlu olacak.

  • Videolar ile hedef kitlesi olan tüketicileri keyiflendirecek.

  • Sosyal medya platformlarında paylaşılabilecek.

  • Optimizasyon sayesinde arama motorlarında ön sıralarda çıkacak.

  • Google Analytics desteği, reklamsız kullanım gibi ek hizmetlere sahip.

Doruk yardımlarım için teşekkür edip, restorana üyelik için arkadaş indirimi yapacağını söyledi.

Zaten fiyatları biraz yüksek geldiğinden, bu indirim teklifini reddetmedim tabii. Son olarak dergiyi hazırlarken teknik bir sorunla karşılaşırsa platformun, tüm ayrıntılar düşünülerek hazırlanan müşteri desteği sayfasını ziyaret edebileceğini belirttim.

Doruk başından beri derginin tasarımının iyi olmasına yoğunlaşmıştı. Anlattıklarımdan sonra hazırlayacağı içeriğin de önemini fark etti. Online derginin hazırlık sürecine hemen başlamayı planlıyor. Bakalım ortaya nasıl bir dergi çıkacak.

Cevap bırakın

Hakkimda

Snowboardcu, dövme hastası, grup üyesi, Uluslararası İsviçre tarzı uygulayıcısı ve HTML5 guru’su. Sanat ve matematik arasında tatlı bir noktada sadece bir logo değil fakat bir his oluşturmak için hareket eden.Bazen arkadaşlarımla rastgele şeyler yapıyorum.