Dergi kapağı hazırlama ile çok kişiye ulaş
İnternet ortamında yaptığım araştırmalar sonucunda bulduğum dergi kapağı hazırlama programı Yumpu.com sayesinde hem kendi online dergimi çıkarmaya başladım hem de Gamze ile birlikte başlattığımız küçük çaplı girişimimize özel bir online dergi yayınlamaya başladık. Dergi kapağı hazırlamak ve dijital dergi düzenlemek isteyenler için, çok kolay ve ücretsiz olan, YUMPU Publishing‚u tavsiye ediyorum.
Kullanımı kolay, ücretsiz ve hızlı olan bu e dergi hazırlama aracı hayatımızda yepyeni bir sayfa açmamıza sebep oldu. İlk sayılara gelen övgüler de eleştiriler de bizim için şahane bir motivasyon kaynağına dönüştü. Gamze’yle düşündük taşındık, markamız için yarattığımız online dergiyi daha farklı ve özel bir hale getirmek için tasarımcı bir arkadaşımıza danışma kararı aldık.
Arkadaşımızın özellikle dergi kapağı hazırlama konusunda bize yeni fikirler verebileceğini düşündük. Bir de dergideki sayfaları nasıl daha göz alıcı, çekici ve okunaklı bir hale getiririz, okuyucuları yormadan içeriği tüketirken aldıkları keyfi nasıl artırabiliriz diye enine boyuna düşünmeye karar verdik.
Uzun bir süre farklı aylık dergilerde editör olarak çalışmış biri olarak gözlerimle şahit olduğum bir şey vardı. Derginin satış oranlarını takip ederken, kapağın daha dikkat çekici, yaratıcı ve renkli olduğu, gündemle daha uyumlu olduğu zamanlarda derginin satışlarında diğer aylara oranla yükselişlerin olduğunu fark etmiştik.
O zamanlarda dikkatimi çeken bu önemli ayrıntıyı Gamze’yle birlikte yaratma aşamasında olduğumuz markamızın dergisinin ikinci sayısında uygulamaya karar verdim.
Birinci sayıya göre daha renkli, göz alıcı ve canlı bir dergi kapağı hazırlamak istedik.
Tasarımcı bir arkadaşımızla dergi kapağı hazırlama konusunda fikir alışverişi yapmak için bir araya geldik.
Arkadaşımız dergimizin ilk sayısına göz attıktan sonra yaşadığı deneyimden etkilenmiş bir şekilde bu online dergiyi nasıl oluşturduğumuzu sordu. Ona pek çok dergi hazırlama programını deneyip hayal kırıklığı yaşadıktan sonra bulduğum YUMPU Publishing‚dan bahsettim.
Platformun 20 milyondan fazla dergi örnekleri oluşturulan içeriklerin milyonlarca okuyucuya eriştiğinden bahsetmeyi de unutmadım tabii. Sanattan modaya, seyahatten teknolojiye farklı dallarda milyonlarca sayfa içerik fonksiyonel tasarımlarıyla dünyanın her yerinden okuyucularla buluşuyor dedim.
Tasarımcı arkadaşımız İnci, duyduklarından etkilenmiş gibiydi. „Hazırladığınız derginin gerçekten de markanızı pazarlamanıza yardımcı olacağını düşünüyor musunuz?“ diye sordu. Biz de oluşturduğumuz derginin dijital çağı yakaladığından, hedef kitlemize her yerde her an ulaşmamızı sağlayabileceğinden bahsettik. İnci soran gözlerle bakınca detayları paylaştık.
Dergi kapağı hazırlama konusunda yaratıcılık önemli
Dergi kapağı hazırlamak için harekete geçtiğimiz online dergimizin en önemli özelliklerinden biri hiç şüphesiz masaüstü dahil tablet ve mobil cihazlarla uyumlu olması. Yani ürünlerimizi beğenen müşterilerimiz istedikleri her an her yerden sahip oldukları tüm cihazlardan markamızla ilgili güncel haberleri öğrenebiliyor.
Yeni çıkan ürünlerimizle ilgili videoları, yaptığımız moda çekimlerinin kamera arkası görüntülerini diledikleri yerde diledikleri cihazla izleyebiliyorlar.
Hedef kitlemizle etkili iletişim kurmak, ürünlerimizi hedef kitlemize ulaştırmak denince akla gelen bir başka mecra ise sosyal medya siteleri.
Tüm markalar sosyal medyada seslerini daha fazla kişiye duyurmak, daha fazla takipçi kazanmak için birbirleriyle yarışıyor. Markaların paylaşımları hız kesmeden sürüyor. Her ne kadar küçük çaplı bir marka olsak da bu paylaşım yoğunluğunun ve içerik akışının içerisinde kendimize bir yer edinmemiz gerekiyor.
İşte hazırladığımız online derginin en önemli özelliklerinden biri bu noktada imdadımıza yetişiyor. Dergi yapma programı ile Online dergimizi Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya sitelerinde yerleştirme(embed) özelliğini kullanarak paylaşabiliyoruz.İyi bir dergi kapağı hazırlamamız da bu noktada önem kazanıyor.
Çünkü sosyal medyada hedef kitlemizi dergimizi ulaştıracak linki paylaştığımızda insanların gördüğü ilk görseli dergimizin kapağı oluyor.
Derginin kapağından ve içeriğinden etkilenen müşterilerimiz sosyal medyada paylaşım yaparsa ne kadar çok sayıda insana ulaşabileceğimiz ortada. Bu nedenle dikkat çekici ve yaratıcı bir dergi kapağı hazırlamamız gerektiğini aklımızdan çıkarmamalıyız.
Ücretsiz sunulan hizmetler şaşırtıyor
Markamızın bir girişim olarak hayatta kalmak için büyük çaba sarfettiği bugünlerde tüm bunları ücretsiz yapabiliyor olmak bizim için bulunmaz bir nimet!
Tasarımcı arkadaşımın en fazla etkilendiği özelliklerden biri de YUMPU’nun entegre yapısı sayesinde online dergimizin içeriğinin Google, Yahoo gibi arama motorlarında ön sıralarda yer alabilecek şekilde optimize ediliyor oluşu. Markamız büyüme kaydederse ilerleyen günlerde Google Analytics, reklamsız kullanım gibi özellikler içeren uygun ücretli paketlere başvurmayı düşünüyoruz.
Ancak ilk aşamada YUMPU’nun sunduğu hizmetler bizim için yetiyor da artıyor bile!
Dijital çağın gereklerine uyum sağlayan dinamik bir içerik
Tasarımcı arkadaşımız İnci, dergi kapağı hazırlama konusundaki özeninizi anlıyorum, bu konuda haklısınız da ancak en önemlisi içeriğinizle farklılaşmak değil mi, bunu nasıl yapacaksınız diye sordu.
Bu konuda da yalnız değil diyerek online dergimizin içeriğine dilediğimiz gibi ses ve video ekleyebildiğimizden bahsettim. Moda dünyasıyla ilgili bir haber mi veriyoruz, hemen yanına videosunu ekliyoruz.
Ya da yeni sezonda çıkan eteklerimiz oldukça popüler oldu diyelim ki. Eteklerimizden birini deneyen ünlü bir ismin düşüncelerinin yer aldığı bir ses kaydını içeriğin yanına kolayca ekleyebiliyoruz.
Böylece müşterilerimizin içeriğimizden sıkılmaması için bir nevi önlem almış oluyoruz. Bir yandan da dijital çağın gereklerine uyarak online dergimizi dinamik ve yaratıcı bir yapıya kavuşturuyoruz.
Online dünya zamansız ortaya çıkan teknik sorunlar nedeniyle bazen can sıkıcı bir hal alabiliyor.
YUMPU Publishing bu durumun önüne geçmek ve dergi hazırlarken yaşanabilecek aksaklıklardan kullanıcılarını korumak için detaylı bir müşteri desteği sayfası hazırlamayı da ihmal etmemiş. Tasarımcı arkadaşımıza kullandığımız platformun özelliklerini anlatınca onun da markamıza ve dergimize olan inancı bir nevi tazelenmiş oldu.
Böylece daha büyük bir heyecan ve motivasyonla dergi kapağını hazırlamak için yaratıcı fikirler bulmak üzere beyin fırtınası yapmaya başladık.
Umarım tasarım konusundaki çabalarımız rakiplerimizden sıyrılmamıza bir nebze olsun yardım ederken, hedef kitlemizin dikkatini çekmemizi de kolaylaştırır.
Dergi kapağı hazırlama bazen dergiyi hazırlamaktan daha zordur
Yıllardır hem okuduğum hem incelediğim hem de tasarladığım dergi kapaklarından çıkardığım bazı sonuçları sizlerle paylaşmak istiyorum ve ardından size konu ile daha önce hiç ama hiç ilgilenmemiş bile olsanız nasıl harika dergi kapakları hazırlayabileceğiniz anlatacağım.
Her ne kadar bu iş profesyonellerin işi olsa da YUMPU gibi internet sitelerinden kopyalar çekerek siz de dergi kapağı hazırlama ustası olabilirsiniz.
Belki de içinizde dışa vurulmayı bekleyen bir tasarımcı vardır kim bilir?
Öncelikle önemli olan şeyler, derginin konusu, hangi ortamda ya da ortamlarda sunulacağı ve hedef kitlesi hakkında bazı bilgiler olacaktır.
Bunları hazırladıktan sonra işimiz yarı yarıya kolaylaşacaktır çünkü artık bir hedef kitlemiz olduğuna göre dergi kapağının herkese güzel görünmesinden ziyade kime güzel görünmesi gerektiğini biliyoruz.
Estetiğin, çevresel faktörlerin yıllar içinde şekillendirmesi ile kişiden kişiye farklı bir görünümü olduğunu unutmamak gerekiyor. Yani neye güzel dediğimiz ile neyin gerçekten güzel olduğu arasında bir fark aramamalıyız. Herkes kendi yolunda yürür ve bu yolun kendine göre bir estetiği vardır.
Bu yüzden kendi değerlerinizi bir kenara bırakarak saygılı bir şekilde hedef kitleye yönelmeli ve en azından onları anlamaya çalışmalısınız. Unutmayın ki alınan dergileri içeriklerinden daha çok kapakları belirler.
Güzel bir kapak için seçilmesi gereken renkler ve yazılar
Her ne kadar az önce estetiğin kişiden kişiye ve hatta konudan konuya değiştiğini söylemiş olsak da bazı önemli detaylar var.
Bu detaylar yapılan işi muhteşem göstermeseler de asla karşı tarafı rahatsız etmemeye odaklanmıştır. Örneğin yumuşak tonlarda birlikte kullanılan sarı ve mavi asla karşı tarafı yormaz.
Yada kalabalık bir dergi kapağı isteyen bir kişinin bile oranları güzel belirlenmiş sade bir kapağa çirkin demesi çok zordur. Bu yazıda karşımıza bazı dergi örnekleri alarak ilerlemek daha faydalı olacaktır.
Dergi kapağı hazırlama konusu hakkında bir yazı okuyor olduğunuz için bu konuda yeni ya da uzmanlaşmak isteyen bir tasarımcı olduğunuzu var sayarak belirlediğim örnek kapak tasarımlarında nelerin güzel nelerin kötü olduğuna vurgular yapmaya çalışacağım ve umarım bu konuda sizlere fikir verebilirim.
Dergi kapağı örnekleri için YUMPU sitesini seçtim
Dergi hazırlama işinde olanlar bilirler bu aralar işlerin tamamı e-dergi formatında geliyor. Aslında zaten basılı bütün derglerin de hem aynıları olan hem de varyasyonları şeklinde e-dergileri ya da direk daha zahmetli olsa da kendi siteleri bulunuyor.
Hal böyle olunca da internet ortamında bir çok sanal dergi hazırlama sitesi ve bunların içinde yer alan harika programlar yer almaya başladı. Bunlardan bir tanesini seçmek orta ölçekli kullanıcı için oldukça zor olsa da kullanıcılarını göz önünde bulundurarak en iyisinin YUMPU olduğuna karar verdiğimi söylemeliyim.
Birbirinden önemli dergiler sanal ortam dergileri için bu siteyi kullanıyorlar ve eğer siz de bir gün bir e-dergi hazırlamak zorunda kalırsanız bu siteyi size şiddetle öneriyorum. Şimdilik bu siteyi sadece dergi kapağı hazırlama konusunda örneklere bakmak için kullanacağız.
YUMPU sitesinin ana sayfasını açtığımızda karşımıza PDF dosyalarımızı e-dergiler haline getirebileceğimiz bir platform çıkıyor.
Burada e-dergi haline sokulan binlerce dergiyi görebilmek için biraz daha aşağılara inmemiz gerekecek. Bu bölümün altında en çok okuru bulunan dergi sektörlerinden, moda, spor, motorlu araçlar ve seyahat konuları ara başlık olarak karşımıza çıkıyor.
Tabi buraya finans, bilim ve tarih gibi çok önemli konuları da eklemek gerekiyor olsa bile sonuç olarak dört seçenek hakları varmış ve bunları kullanmışlar.
Biz bu sekmeleri atlıyoruz çünkü bizim için önemli olan daha fazla konuda da görüş bildirebileceğimiz daha karman çorman bir ortam.
Bunu da biraz daha aşağı inerek elde ediyoruz.
Milyonlarca okura erişebilmek için kendi sitelerinin kullanılması gerekliliğine dair bir yazının hemen altında dünyaca ünlü yüzlerce dergi ile bunların yanında o kadar da ünlü olmayan ya da benim adlarını hiç duymadığım bir sürü dergi yer alıyor.
Şimdi bunlardan bazılarını renk uyumları açısından değerlendirelim ve ardından yazı ve resim/fotoğraf seçimlerine bir göz atalım.
Dergi kapağı için renk seçimi en önemli sınavdır
Şimdi bu dergiler arasından birkaç tanesini seçelim ve renk uyumlarına göre değerlendirelim. Burada dikkate almamız gereken özelliklerden bir tanesi ve en önemlisi derginin kendi logosunun rengi.
Mesela National Geographic dergisinin logosunun rengini düşünelim. Hemen herkesin aklına Netional sarısı gelmiştir. Rengin canlılığı ve açıklığı bize arka fon için hem koyu hem de açık renkler kullanmamıza izin veriyor.
Sitenin ana sayfasında bulunan Haziran National Geographic sayısında bunun ne kadar önemli olduğunun dersi var adeta.
Adamlar arka fon siyah kullanıp logonun önüne de beyaz yazı yazarak şov yapmışlar adeta.
Bunun harika görünmesi adına tek yaptıkları şey ise logunun dış ve iç sınır çizgilerine koyu bir glow vermek olmuş. Renk aynı duruyor oysa.
Bunun dışında tek bir başlık atmış ve harika bir antik Mısır temalı fotoğraf ekleyerek antik çağları keşfetmeye davet etmiş okuyucuyu.
Derginin içinde tabi mutlaka başka konularda da yazılar olsa da bunları ana sayfaya eklemeye gerek duymamış.
Ne de olsa bilim, tarih ve hatta bilginin herhangi bir işleyiş konusunda dünyanın en önde gelen şirketi diyebiliriz. Bunun yanında eğer görebilirseniz adı The Rake olan bir dergi var.
Kapak fotoğrafı olarak gri duvarların önünde gri bir takım elbise giymiş sakalları bile ağarmış bir adam seçip, sadece logoyu gri tutmakla kalmamışlar yan ve alt yazıları da gri yapmışlar.
Derginin kokusunu almadan bu yazıları okumak neredeyse imkansız. Acelesi olan, ya da sadece otobüste karıştırmak için bir dergi seçen bir çok okuru bu yapılan büyük hata ile unutabilirsiniz.
Denilebilir ki belki amaç budur. Konu moda olunca daha çok müşteri, daha çok okur ve daha çok para istemeyen bir moda dergisi olduğunu sanmıyorum. Varsa aflarına sığınıyorum.
Dergi kapağı hazırlamada diğer önemli kriter yazı ve logo fontu
Son olarak yine YUMPU sitesinden seçeceğimiz bazı dergilerin logo ve yazı seçimlerine bakacağız. Tüm tasarımcıların bildiği sizin de anlamak için zahmet etmeniz bile gerekmeyen bir gerçek hemen göz önüne çıkıyor diyebiliriz.
Mavi, beyaz ve kırmızının iç içe ve ne kadar sık kullanıldığına bir göz atın. Tabi sarı da bunların yardımcısı olarak hep yedekte bekliyor. Ancak burada özellikle belirtmeye çalıştığım şey bu yazılarda ne siyah ne de bu renklerin cansız solgun ve koyu tonlarına rastlıyor olmamız.
Derginizdeki fontları seçerken ise okunabilirliği esas almak en önemli konudur.
Benim hazır ve tekelime aldığım bir kitlem var diyorsanız isterseniz çince yazın, ancak yeni bir oluşum peşindeyseniz, açık renkler, canlı renkler, okunabilir, kenarları tırtıksız fontlar ve kısa başlıklar en önemli konulardır.
Fotoğrafta altın oranın işlemediği bir sektör olduğunu da belirtmeliyiz.
Tabi eğer yazı da koymayı düşünmüyorsanız. Konunun özü siz siz olun fotoğrafınızı ya da resminizi hazırladığınız dergi kapağının tam ortasına yerleştirin ve eğer bir insan varsa ve özellikle bir nedeni yoksa bu insan mutlaka kameraya baksın. Daha sonra yine görüşmek üzere.
YUMPU Publishing sitesindeki dergilerin kapakları bize harika şeyler öğretiyor
E-dergi hazırlamanın en kolay ve en hızlı yöntemini geliştirmişler
Rengarenk dergi kapağı hazırlama konusunda inceleyebileceğiniz binlerce dergileri var
Siteden hazırladığınız dergi kapaklarını bütün dünyaya gösterebilirsiniz
Dergilerinizi hem YUMPU sitesinde hem de kendi sitenizde yayınlayabilirsiniz
Hazırladığınız dergi kapağını ve tüm dergiyi facebook, pinterest ve twitter gibi sosyal paylaşım ağlarında paylaşabilirsiniz
İstediğiniz zaman soru sorabilir ve anında cevabına ulaşabilirsiniz
Bütün bu imkanlara ücretsiz olarak erişebilirsiniz